Lyhyistä projekteista pitkiin back office -töihin

Konjunktuuri on alun alkaen syntynyt palvelemaan paikallisten yritysten ja asiakkaiden tarpeita. Tiimistämme löytyy näppäriä tekijöitä hyvin erilaisiin tehtäviin – lyhyistä projekteista pidempiaikaisiin back office -hommiin. Projektit eivät rajoitu ainoastaan kolmeen päätoimialaamme (kielipalvelut, taloushallintopalvelut ja henkilöstövuokraus), mutta tehtävien monipuolisuuden vuoksi niitä on hankala tiivistää lyhyesti ja ytimekkäästi. Käymmekin nyt havainnollistavien esimerkkien avulla läpi, millaisia tenkkapoo-tilanteita asiakkaillamme on ollut ja kuinka Konjunktuuri on pystynyt heitä auttamaan.

1.       Case Excel-näpyttely

  • Asiakkaallamme oli monen vuoden ajalta PDF-materiaaleja, joiden tiedot tarvittiin käsiteltävässä muodossa. Asiakkaan ei ollut aikataulullisesti mahdollista käyttää tietojen kaivamiseen aikaa, joten poimimme ja siirsimme datan PDF-tiedostoista Excel-taulukoihin hänen puolestaan.
    >> Projekti suoritettiin urakkatyönä alusta loppuun ja asiakkaan oli sen jälkeen helppo jatkaa omia toimintojaan valmiiksi koostettujen tietojen pohjalta.

2.       Case Ostoprosessin numeronikkarit

  • Asiakkaamme kaipasi loma-aikojen tuurausapua yrityksen ostoprosessin rutiinitoimenpiteisiin. Tehtävä vaati numerotarkkuutta ja englannin kielen taitoa.
    >> Projektitiimimme opetteli käyttämään asiakkaan järjestelmää ja ylläpitää taitoja edelleen tasaisin väliajoin. Asiakas voi näin luottaa siihen, etteivät työt seisahdu loma- tai ruuhkahuippujen aikanakaan. Case jatkuu edelleen.

3.       Case Ostolaskujen käsittely ja myyntilaskutus

  • Moni asiakasyrityksemme on kaivannut apua saapuvien ostolaskujen käsittelyssä. Tarkastamme laskujen oikeellisuuden ja huolehdimme, että ostolaskut menevät suoraan oikeille kustannuspaikoilleen. Laskut yksilöidään yrityksen sisäisten toimintojen mukaisesti (esim. projekteittain tai yleiskuluiksi).
    >> Kun ostolaskujen käsittely etenee sujuvasti, asiakkaalla jää aikaa muihin yrityksen toimintoihin.
  • Pitkän linjan elinkeinonharjoittaja halusi jonkun muun hoitavan asiakkaidensa laskutuksen, mutta ei tarvinnut kokonaisvaltaista taloushallintopalvelua.
    >> Tiimistämme löytyy räätälöidysti apua taloushallinnon eri osa-alueisiin, myös tällaisiin pienempiin tarpeisiin. Yhteistyö yrittäjän kanssa jatkuu edelleen.

4.       Case Työaikakirjausten korjaukset

  • Asiakkaamme halusi ulkoistaa työaikaseurantajärjestelmän kirjausten korjaustyöt. Tehtävän siirtämisellä haluttiin keventää aiemman vastuuhenkilön työtaakkaa ja vapauttaa hänen työaikaansa muihin tehtäviin.
    >> Tiimimme opetteli käyttämään työaikaseurantajärjestelmää asiakkaan ohjeistuksella ja kirjausten korjaukset keskitettiin tietyille arkipäiville. Tehtävää jatketaan edelleen.

5.       Case Markkinointimateriaalien suunnittelu

  • Eräälle asiakkaallemme oli tulossa yritysvierailijoita ja hän tarvitsi käyttöönsä selkeät ja tyylikkäät esitysmateriaalit.
    >> Tiimimme kokosi olemassa olevista tiedoista PowerPoint-esityksen asiakkaan käyttöön. Tehtävä vaati tiedonhakua, sisällöntuotantoa ja kuvankäsittelytaitoja.
  • Toinen asiakkaamme tarvitsi markkinointikirjepohjan, jota hän voisi hyödyntää uusien ja jo olemassa olevien asiakkaidensa kontaktointiin.
    >> Suunnittelimme tekstisisällön yhdessä asiakkaan kanssa ja käänsimme sen englanniksi ja venäjäksi. Toteutimme myös markkinointikirjeen ulkoasun suunnittelun.

6.       Case Työilmoitusten syöttö

  • Asiakkaamme tarvitsi apua työilmoitusten käsittelyssä.
    >> Skannasimme asiakkaan työntekijän toimittamat lippulappuset ja syötimme ne työilmoitusjärjestelmään, jotta asiakas pääsi itse laskuttamaan loppuasiakasta. Lisäksi teimme asiakkaalle laajasti myös muita avustavia back office -tehtäviä, kuten puhelinvaihteen hoitoa ja postituspalvelua.

7.       Case Matkajärjestelyt

  • Muutama asiakkaamme on kaivannut käytännön apua matkajärjestelyjen suunnittelussa ja toteutuksessa.
    >> Olemme pystyneet avustamaan heitä matkasuunnitelman laatimisessa ja tehneet siihen liittyviä hankintoja niiltä osin, mihin yrityksen ulkopuolisen avustajan oikeudet riittävät.

8.       Case Vientiasiakirja-avustus

  • Asiakkaamme halusi, että joku laatii heille ulkomaankaupan vientiasiakirjoja.
    >> Olemme kirjoittaneet puhtaaksi vientiin liittyviä lähetysasiakirjoja, kuten pakkalistoja ja proformia.

9.       Case Karanteenijelppi

  • Korona-ajan karanteeni iski asiakasyritykseemme täysin odottamatta, eivätkä työntekijät päässeet tekemään yrityksen välttämättömimpiä toimenpiteitä työpaikalleen kahteen viikkoon.
    >> Pystyimme toimimaan asiakkaalle hätäapuna siten, etteivät päivittäiset juoksevat asiat jääneet hoitamatta.
Yksityisyyden hallinta

Hyödynnämme evästeitä varmistaaksemme Sinulle parhaan mahdollisen palvelun. Voit hallinnoida itse, mitä evästeitä palvelussa otetaan käyttöön ja muuttaa asetuksiasi helposti milloin tahansa.